ASV investors “Providence Equity Partners”, kuram pieder mobilo sakaru operators un IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite Latvija”, ar oficiālu vēstuli ir vērsies pie Latvijas Republikas Ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa, ceļot trauksmi par SPRK rīcību, kas liecina par iespējamu ASV un Latvijas valdību divpusēji noslēgtā līguma par ieguldījumu veicināšanu un savstarpēju aizsardzību pārkāpšanu. Nerodot risinājumu konsultāciju un sarunu ceļā ar Latvijas valdību, ASV investors par stratēģiskās nozīmes infrastruktūras attīstīšanas kavēšanu vērsīsies ar prasību pret Latvijas valsti Starptautiskajā ieguldījumu strīdu izskatīšanas centrā.

“Bite Latvija” un tās grupas uzņēmuma, elektronisko pakalpojumu sniedzēja “Unistars”  galvenais īpašnieks un investors ir ASV uzņēmums “Providence Equity Partners”, kurš šobrīd Latvijā pirmo reizi saskaras ar ārvalstu investoru tiesību aizsardzības pārkāpumiem, neraugoties uz to, ka ASV un Latviju saista ne tikai cieša diplomātisko un ekonomisko attiecību vēsture, bet arī stratēģiska partnerība ģeopolitiskajos jautājumos.

“Esam nepatīkami pārsteigti, ka 5G infrastruktūrai kritiski nepieciešamās 3,6 GHz frekvences formāla kopīgas izmantošanas atļaujas saņemšana vienas grupas uzņēmumiem, iespējams, ir kļuvusi par iemeslu ASV investora tiesību diskriminācijai Latvijā. Proti, ASV un Latvijas valdību divpusējais līgums (Ieguldījumu aizsardzības līgums), kas noslēgts 1995. gadā paredz ieguldījumu veicināšanu un savstarpēju aizsardzību,” saka Pranas Kuisis, “Bite Grupas” izpilddirektors.

Satraucošākais ir tas, ka ar visām šīm darbībām Latvija, liekot šķēršļus savam partnervalsts investoram, faktiski grauj savas stratēģiski un kritiski nozīmīgās infrastruktūras attīstību un vienlaikus nenodrošina investoru tiesības uz ieguldījumiem.

“Nav noslēpums, ka jaudīga 5G tīkla attīstīšana ir tieši Latvijas valsts un visu iedzīvotāju interesēs. Šo iemeslu dēļ esam vērsušies pie Latvijas Republikas Ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa, lūdzot pēc iespējas ātrāk un efektīvāk rast šīs nepatīkamās situācijas risinājumu. Ja tas nebūs iespējams, “Providence Equity Partners” vērsīsies ar prasību pret Latvijas valsti Starptautiskajā ieguldījumu strīdu izskatīšanas centrā,” uzsver P. Kuisis.

“Unistars” lietošanā ir vēsturiski, pirms 20 gadiem no valsts iegūta radiofrekvenču spektra josla 5G tehnoloģijas ieviešanai. Ņemot vērā, ka “Bite Grupas” uzņēmumam jau bija 5G attīstīšanai kritiski nepieciešamā 3,6 GHz frekvence, SPRK izsoļu noteikumi liedza “Bite Latvija” piedalīties 2017. un 2018. gada 5G frekvenču izsolēs, un tajās izsolītās 3,6 GHz frekvenču joslas nonāca pārējo divu tirgus spēlētāju lietošanā. Proti, SPRK izsoļu noteikumi paredzēja, ka, ja uzņēmuma vai tam piederošu uzņēmumu rīcībā jau ir frekvences konkrētajā diapazonā vismaz 100 MHz apjomā, uzņēmums izsolē piedalīties nedrīkst.

Šobrīd, lai “Bite Latvija” varētu kopīgi izmantot jau “Bite Grupā” esošās 5G tehnoloģijas ieviešanai nepieciešamās frekvences 3,6 GHz diapazonā, tam ir jāsaņem SPRK atļauja. Tomēr neizprotamu iemeslu dēļ šīs atļaujas saņemšanas lēmuma izskatīšana jau trešo reizi tiek pagarināta.

“Tādējādi tiek ne vien negatīvi ietekmēta “Bite Latvija” konkurētspēja ar citiem tirgus dalībniekiem, kur viens no tiem daļēji pieder Latvijas valstij, bet arī tiek pārkāpts ASV un Latvijas valdību 1995. gadā noslēgtais līgums par ieguldījumu veicināšanu un savstarpēju aizsardzību,” norāda P. Kuisis.

Tāpat līgumā noteikts, ka valsts nedrīkst nekādā veidā patvaļīgu vai diskriminējošu pasākumu ceļā kavēt ieguldījumu pārvaldi, darbību, uzturēšanu, izmantošanu, lietošanu, iegūšanu, paplašināšanu, pārdošanu vai īpašuma nodošanu citam. Līdz ar to SPRK vairākkārtēja lēmuma pieņemšanas termiņa pagarināšana var tikt uzskatīta par patvaļu un nepamatotiem administratīviem šķēršļiem, jo acīmredzamu faktu konstatācija ilgst jau 5 mēnešus.

Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir  haker
Load More In Jaunumi

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Iesakām izlasīt

8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings

Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…