Piesaistot vienu miljonu eiro investīciju darbības paplašināšanai, Lietuvas atvērto datu jaunuzņēmums “Okredo” plāno ienākt Latvijas un Polijas tirgū, informē uzņēmums.

Ieguldījumu lietuviešu jaunuzņēmumā veicis Lietuvas Biznesa eņģeļu fonds un Čehijas fonds “Presto Capital”.

Interneta platforma “Okredo” darbojas kā kredītriska novērtēšanas un monitoringa pakalpojums, izmantojot uzņēmējdarbības pārvaldīšanā atvērtos datus. “Okredo” šobrīd pakalpojumus pārdod vairāk nekā 2700 uzņēmumiem, gada laikā ienākumu pieaugumu plānojot par 80%

Šajā gadā ir stājusies spēkā Eiropas Savienības Atvērto datu direktīva, kas liek dalībvalstīm atvērt dažādus datus atkārtotaiizmantošanai. “Atvērtie dati ir “jaunā nafta” biznesam,” teic “Okredo” dibinātāja Gerda Jurkoniene. Viņa uzsver, ka mērķis ir palielināt mazo un vidējo uzņēmumu finanšu pratību, izprotot, kā dati var palīdzēt tiem efektīvi attīstīt uzņēmējdarbību, nodrošinot tiem vienkāršu un vieglu piekļuvi datiem un finanšu pārskatiem.

Biznesa eņģeļu fonda vadītājs Arvīds Strumskis norāda, ka “Okredo” komandai ir daudzveidīga un profesionāla pieredze ar skaidru un padziļinātu izpratni par datu ietekmi uz uzņēmējdarbības perspektīvām. “Mēs reti sastopam jaunuzņēmumus, kuru dibinātājiem ir dziļa profesionālā izpratne un pieredze, bet tajā pašā laikā viņi atkārtoti novērtē tirgus iespējas un potenciālu – īpaši, ja tirgus mainās tik strauji,” teic “Presto Ventures” partneris Romāns Novačeks.

Atvērto datu platformā “Okredo” uzņēmumi var atrast atvērtos datus no Valsts ieņēmumu dienesta, Uzņēmumu reģistra, Valsts nodarbinātības dienesta, Darba inspekcijas, CSDD, Tiesu administrācijas, kā arī oficiālajiem reģistriem – finanšu pārskatiem, biznesa vietnēm. Lietotāji var sekot līdzi izmaiņām uzņēmumu statusā, meklēt uzņēmumus pēc vēlamajiem kritērijiem. Platforma nodrošina partneruzņēmuma “Scorify” risinājumus – uzņēmuma kredītreitinga aprēķinu, kredītatskaites un citus datus.

Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir  haker
Load More In 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Iesakām izlasīt

8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings

Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…