Šobrīd, kad kibernoziedzība kļūst aktīvāka, radot aizvien nopietnākas sekas, datu drošībai jāvelta īpašas rūpes. Izskatās, ka sociālo mediju gigantam Facebook tas šoreiz nav izdevies. Tapis zināms, ka kompānijā notikusi milzīga datu noplūde. Kādā hakeru forumā nonākusi 533 miljonu lietotāju personīgā informācija, kas ietver gan telefona numurus, gan personas datus.

Zināms, ka incidentā cietuši lietotāji kopumā no 106 valstīm. Izskatās, ka Latvija starp tām nav atrodama, taču, piemēram, Igaunija un Lietuva ir. Vissmagāk šajā kiberuzbrukumā cietuši ASV iedzīvotāji, kur 32 miljoni lietotāju datu nonākuši atklātībā. Nozagtā informācija ietver tādus datus kā lietotāja tālruņa numurs, Facebook ID, pilnais vārds un uzvārds, dzīvesvieta, dzimšanas datums, dzīves gājums un atsevišķos gadījumos arī e-pasta adrese.

Kā galvenais šīs datu noplūdes cēlonis tiek norādīta ievainojamība, ko Facebook laboja 2019. gadā.

Tas nozīmē, ka, visticamāk, pēdējo divu gadu dati nav skarti. Vienlaikus kibernoziegumu izlūkošanas firmas Hudson Rock galvenais tehnoloģiju jomas vadītājs Alons Geils skaidro, ka, lai arī nopludinātie dati ir vien pāris gadu veci, tie joprojām kibernoziedzniekiem var sniegt kādu vērtību. Ļaundari šos datus var izmantot gan krāpniecības nolūkos, gan cita veida kaitniecībai.

Pirmo reizi par šo kiberuzbrukumu Geils sāka nojaust šī gada janvārī, kad hakeru forumā ievēroja lietotāju, kurš reklamēja automatizētu botu, kas apmaiņā pret naudu izsniedz simtiem miljonu Facebook lietotāju tālruņa numuru. Šobrīd visi augstāk minētie lietotāju dati ir diezgan brīvi pieejami šajā forumā.

Jāpiebilst, ka šī nav pirmā Facebook lietotāju masveida datu zādzība. Tā pati ievainojamība, kas tika atklāta 2019. gadā, ļāva kibernoziedzniekiem toreiz piekļūt miljoniem lietotāju tālruņa numuriem.

Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir  haker
Load More In Sociālie mediji

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Iesakām izlasīt

8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings

Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…