Telekompānija “TV3” pieņēmusi lēmumu nākamgad pārtraukt raidīt nacionālajā apraidē un kļūt par maksas kanālu, savukārt telekompānija LNT par šādu iespēju vēl lemj. Galvenie “TV3” bezmaksas ētera pamešanas iemesli saistīti gan ar nevienlīdzīgo konkurenci ar citiem kanāliem, gan sabiedriskās televīzijas reklāmas tirgus kropļošanu, gan skatītāju lielāku pieprasījums pēc vietējā ražojuma produkcijas. Par nacionālo apraidi četri nacionālie kanāli – Latvijas Televīzijas abi kanāli, LNT un “TV3” – ciparu virszemes televīzijas ieviesējam Latvijā SIA “Lattelecom” gadā maksā katrs 650 000 latu. Pērn telekompānija AS “Latvijas Nacionālā televīzija” strādāja ar 809 129 latu zaudējumiem, kas, salīdzinot ar 2009.gadu, samazinājušies par 28%, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA “Lursoft” informācija. LNT zaudējumi 2009.gadā bija 1,12 miljoni latu. Ja tuvāko nedēļu laikā valdība neradīs risinājumu komerctelevīziju problēmām, kas saistītas ar nacionālo apraidi, telekompānija LNT kopā ar Latvijas Raidorganizāciju asociāciju paredzējušas rīkot piketu pie Ministru kabineta vai Saeimas, kā arī nepārraidīt ziņas. Šonedēļ LNT vēl paredzēta tikšanās Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā. Nav saņemta konkrēta atbilde no Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas. LNT kopā ar Latvijas Raidorganizāciju asociāciju tuvākajā laikā plāno tikties arī ar Ministru prezidentu Valdi Dombrovski (V) vai citiem augsta līmeņa politiķiem. Paralēli notiek gatavošanās piketam pie Ministru kabineta vai Saeimas, kas varētu notikt tuvāko nedēļu laikā, ko paredzēts pastiprināt, nepārraidot ziņu izlaidumus. Patlaban vairs nav izdevīgi būt nacionālajam kanālam, jo izmaksas par papildus sasniegtajiem aptuveni 10% auditorijas ir neadekvāti lielas pret kopējiem ieņēmumiem, kas samazinājušies uz pusi. Tirgus patlaban segmentējas, un nevaram palikt vecajā modelī. Nacionālās televīzijas ideja kā tāda Latvijā ir bankrotējusi – to var uzturēt tikai valsts, ja tas tai ir nepieciešams. Telekompānijām jāizšķiras – vai turpināt investēt apraidē un palikt uz vietas, vai iet uz priekšu un attīstīties. Tirgus konkurence, kas ir Latvijā, liek sevi pilnveidot un attīstīties. Tas ir ļoti labi, bet tajā pašā laikā – “TV3” pirms krīzes paspēja attīstīt kanālu “TV6”, bet LNT Latvijas Mūzikas kanālu (LMK) nepaspēja.

Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir  haker
Load More In 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Iesakām izlasīt

8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings

Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…