Runāšana pa mobile telefonu, vadot automašīnu, var būt tikpat bīstama kā automašīnas vadīšana 0,8 promiļu reibumā. Jānorāda, ka Latvijā šobrīd pieļaujā alkohola koncentrācija asinīs ir 0,5, jaunajiem autovadītājiem – 0,2 promiles. Autovadītāju, kuri izmanto mobilos telefonus, reakcija ir par 9% zemāka situācijās, kad nepieciešams strauji bremzēt. Mobilie telefoni var ļoti negative ietekmēt satiksmes drošību, tāpēc to izmantošanu braukšanas laikā vajadzētu samazināt līdz minimumam. Saruna pa telefonu pasliktina koncentrēšanās spējas un samazina reakciju. Runāšanu pa telefonu varētu salīdzināt ar “aklumu” – autovadītājās skatās uz ceļu, tomēr nav koncentrējies uz notiekošo, tāpēc ne vienmēr pamana bīstamas situācijas vai arī tās pamana par vēlu. Redzes lauks kļūst šaurāks, savukārt automašīnas trajektorija nelīdzenāka.Kamēr runāšanu pa mobilo telefonu automašīnas vadīšanas laikā nebūs iespējams izskaust, ir vairāki noteikumi, kurus būtu vērts ievērot. “Nekad nevajadzētu lietot mobilos telefonus situācijās, kurās nepieciešama palielināta koncentrēšanās, piemēram, krustojumos, ceļa remontdarbu vietās, pie gājēju pārejām. Runāšanu pa telefonu ar draugiem vajadzētu atlikt, un izmantot to tikai neatliekamos gadījumos. Vislabākais risinājums ir atrast drošu apstāšanās vietu, lai veiktu sarunu. Latvijā mobile telefonu lietošana pie stūres bez brīvroku sistēmas ir aizliegta, un par to draud sods. “Īsziņu rakstīšana autovadīšanas laikā ir īpaši bīstama, jo autovadītājs noņem vienu roku no stūres un novērš savu uzmanību arī no uz ceļa notiekošā,” norāda Renault Braukšanas Skolas instruktori. Pētījumu rezultāti liecina, ka katras 6 sekundes, kas tiek veltītas īsziņu rakstīšanai, nozīmē 4,6 sekunžu neskatīšanos uz ceļu. Pie braukšanas ātruma 90 km/h tie ir 115 metri. Aprēķināts, ka īsziņu rakstīšana palielina satiksmes negadījumu risku 23 reizes.

Ielādēt vēl rakstus, kuru autors ir  haker
Load More In 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Iesakām izlasīt

8 iemesli, kāpēc uzņēmumam nepieciešams digitālais mārketings

Digitālais laikmets ir ieviesis jaunu mārketinga formu uzplaukumu, un uzņēmumi, kas neizma…